1. Toyota Electrificata
  2. Autonomia masinilor electrice si hibride
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Autonomia masinilor electrice si hibride: un raspuns potrivit pentru orice nevoie

Atunci cand alegi o masina eco, autonomia este unul dintre cele mai des utilizate criterii de evaluare. Ce inseamna autonomia pentru tine?
In decizia de cumparare a unei masini prietenoase cu mediul, autonomia este unul dintre cele mai des utilizate criterii de evaluare, chiar daca nuantele nu sunt intotdeauna evidente. De la drumuri scurte prin oras, si navete zilnice, pana la transport public si drumuri prin tara, specificul utilizarii ar trebui sa ghideze decizia de achizitie a unei masini hibride, PHEV sau electrice.

Detalii de perceptie

Un studiu desfasurat de cercetatorii Universitatii din Geneva, pe un esantion de peste 2.000 de soferi, a aratat o eroare de perceptie in decizia de achizitie a unei masini ecologice. Soferii, se pare, subestimeaza in proportie de pana la 30% autonomia pe care o poate oferi bateria unei masini hibrid sau electrice, astfel ca decizia de achizitie nu se bazeaza si pe raportul dintre nevoile de deplasare si autonomia masinii.

La un calcul concret, aceiasi cercetatori din Geneva au ajuns la concluzia ca peste 90% din deplasarile considerate necesare de respondenti ar putea fi acoperite cu masini care au o autonomie de 200 kilometri, un nivel care poate fi acoperit de majoritatea vehiculelor electrice din ziua de azi.

Fiecare dintre tipurile de masini ecologice disponibile in gama Toyota, ca vorbim despre masini complet electrice, hibride sau plug-in hybrid (PHEV), are puncte forte care sa treaca testele chiar si celui mai exigent dintre soferi.

Vezi gama hibride & electrice Toyota

Afla mai multe

Electricele au autonomie tot mai mare

O masina electrica, de exemplu, este ideala pentru multe drumuri pe distante mici si medii, prin oras sau in jurul lui, avand in vedere ca in jurul oraselor exista retele consistente de statii pentru incarcarea masinii. Aceste drumuri scurte si medii sunt, in prezent, principalul scop pentru care soferii aleg o masina complet electrica atunci cand vor sa sofeze o masina eco. Dar autonomia este suficient de buna pentru a permite calcularea unui traseu si pe distante un pic mai mari.

In gama bZ de la Toyota, de exemplu, modelul Toyota bZ4x are o autonomie de peste 450 km, iar bateria isi mentine 90% din capacitate pentru aceasta autonomie in primii 10 ani de utilizare. De altfel, Toyota, prin inovatiile cu care vine constant pe piata, este lider in electrificare si se afla de ani buni la varful clasamentelor cand vine vorba de topul autonomiilor la masini electrice si hibrid.

In plus, posibilitatile de incarcare ale unei masini electrice in Romania fac ca utilizarea unei masini electrice sa fie mult mai accesibila decat era in trecut. Sistemul public de incarcare ofera multe optiuni, dar masina poate fi incarcata si acasa, la priza sau panou de perete.

Chiar si o incarcare partiala poate fi suficienta pentru nevoile zilnice mentionate inclusiv de studiul Universitatii din Geneva, cum ar fi naveta zilnica sau alte deplasari de distante scurte. Iar o incarcare de aproximativ 80% este posibila in 30 minute pentru modelele Toyota folosind sistemele de 150kW.

Dincolo de proprietatile pe care le pot oferi inovatiile Toyota pe modelele electrice, autonomia este afectata si de conditiile mediului in care este folosit automobilul. Factori precum temperatura, conditiile de trafic, regimul de condus si altele sunt elemente pe care soferii de Toyota ii observa si folosesc constant pentru a obtine unele dintre cele mai bune rezultate in autonomie.

Vezi gama electrice Toyota

Afla mai multe

Cate un hibrid pentru fiecare

Pentru cei care vor masini ecologice dar nu insista sa calculeze trasee si autonomii, Toyota vine cu gama de masini hibride, unde autonomia poate fi prelungita la nesfarsit pe durata de viata a autovehiculului. Modele precum Yaris, Corolla, Toyota C-HR, Camry, RAV4 si Highlander , sunt disponibile in mai multe variante si permit costuri de functionare mici, cu emisii reduse.

Tehnologia masinilor hibride precum cele oferite in gama Toyota combina un motor termic cu unul electric, astfel ca cele doua componente functioneaza in simbioza si se optimizeaza reciproc in materie de randament si consum. Toyota a fost primul producator auto care, in urma cu peste 20 de ani, a introdus sistemul de propulsie hibrid. De atunci pana in prezent, tehnologia a trecut prin mai multe etape si se afla in prezent la a cincea generatie, ceea ce se reflecta in calitatea produselor si preferintele soferilor.

Bateria motorului electric se incarca pe cont propriu in toate modelele hibrid Toyota, fie ca vorbim de versiuni Hybrid, PHEV sau MHEV, folosind energia in exces generata de motorul termic. Pe un model hibrid, de exemplu, soferul poate uita de priza si poate fi sigur ca nu va avea niciodata griji cu autonomia masinii.

In gama Toyota, insa, exista si modele plug-in hybrid (PHEV) care permit atat incarcarea la priza cat si incarcarea pe cont propriu a bateriei.

Cu un model PHEV, soferul poate apela la propulsie exclusiv electrica, pe portiuni lungi de drum, constient ca in orice moment are la dispozitie si motorul cu propulsie traditionala care sa preia propulsia partial sau integral. Esential pentru aceasta varianta este ca soferul sa nu uite ca incarcarea pe cont propriu rezolva doar partial ecuatia propulsiei. Pentru o buna functionare a masinii bateria nu trebuie lasata sa se descarce complet, astfel incat sa isi indeplineasca atributiile cu succes oricand e nevoie.

Cea mai eficienta forma de conducere a unei Toyota Hybrid este functionarea impreuna a celor doua motoare, electric si termic, pentru ca fiecare dintre ele sa preia propulsia in momentele in care este cel mai eficient si sa cedeze controlul acolo unde nu are randament optim.

Motorul termic cu ciclu Atkinson produce mai putina caldura fata de motoarele standard si consuma mai putin combustibil la turatii medii si mari. Motorul electric, pe de alta parte, preia propulsia la viteze mici si medii unde motorul termic este mai putin eficient si asista motorul termic la viteze medii si mari pentru optimizarea consumului si a acceleratiei.

Autonomia masinilor Toyota electrice si hibride este mai mult decat suficienta atata timp cat soferul alege un model care i se potriveste in ceea ce priveste stilul de viata si nevoile de deplasare. Inca din 1997, cand a introdus tehnologia hibrid, Toyota a fost si ramane un lider in dezvoltarea tehnologiilor de propulsie hibride si electrice, cu peste 15 milioane de soferi multumiti la nivel mondial.

Vezi gama electrice Toyota

Afla mai multe